Στο e-report.net παρεχουμε Ειδήσεις και σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ

Η επιστολή που αναφερόταν στην ανάσταση του Λαζάρου…

Στις 30 Δεκεμβρίου του 1960, το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters μετέδιδε από τη Νέα Υόρκη την είδηση ότι ο Δρ. Morton Smith, καθηγητής Ιστορίας στο Πανεπιστήμιο Κολούμπια, είχε ανακοινώσει το κείμενο μιας επιστολής, συντεταγμένης στα ελληνικά, μέσω της οποίας αποδιδόταν στον Ευαγγελιστή Μάρκο ένα νέο ευαγγέλιο, το οποίο ομιλούσε περί ενός θαύματος που δεν αναφερόταν στο υπάρχον ευαγγέλιο.Ο Δρ. Smith, ο οποίος ανακοίνωσε την εν λόγω επιστολή σε συγκέντρωση της Εταιρίας της Βιβλικής Φιλολογίας και Σπουδής των Γραφών, ανέφερε ότι την είχε ανακαλύψει δύο χρόνια περίπου νωρίτερα, ενώ ασχολούνταν με τη μελέτη παλαιών χειρογράφων στη Μονή Μαρ Σαμπά, που βρίσκεται πλησίον της Ιερουσαλήμ.Παρουσίασε επίσης αποδείξεις οι οποίες, όπως ανέφερε, αποδείκνυαν ότι η επιστολή είχε γραφτεί αρχικά από τον θεολόγο Κλήμη τον Αλεξανδρινό, ο οποίος άκμασε μεταξύ του 180 μ.Χ. και 202 μ.Χ. και θεωρείται ως ο ιδρυτής της χριστιανικής θεολογίας.Η επιστολή αναφερόταν στην ανάσταση του Λαζάρου από τον Ιησού και απέδιδε την περιγραφή του θαύματος στον Ευαγγελιστή Μάρκο. Σημειωτέον, ότι το κατά Ιωάννην Ευαγγέλιο ήταν μέχρι τότε το μόνο εκ ων τεσσάρων στο οποίο αναφερόταν η ανάσταση του Λαζάρου.Στην επιστολή αναφερόταν επίσης ότι κατά το θαύμα παρίστατο και η Σαλώμη (Αγία Σαλώμη η Μυροφόρος, η οποία δε θα πρέπει να συγχέεται με τη συνονόματή της, κόρη της Ηρωδιάδας). Στο κατά Μάρκον Ευαγγέλιο, η Σαλώμη παρακολουθεί από απόσταση μαζί με άλλες γυναίκες τη Σταύρωση και μετά τον θάνατο του Ιησού, συμμετέχει στην Αποκαθήλωση.Ο Δρ. Smith διευκρίνισε ότι, κατά πάσα πιθανότητα η επιστολή, την οποία είχε ανακαλύψει, ήταν αντίγραφο της αρχικής, γραμμένη κατά τον 17ο αιώνα στις τελευταίες σελίδες ολλανδικού βιβλίου που είχε εκδοθεί το 1646.Τέλος, προσέθετε ότι αν οι ειδικοί δέχονταν ότι η επιστολή αυτή είχε γραφτεί από τον Κλήμη τον Αλεξανδρινό, θα έπρεπε να αναθεωρηθούν οι υφιστάμενες απόψεις όσον αφορά στη διδασκαλία του Ιησού και την προέλευση και τον χαρακτήρα των ευαγγελίων.Η είδηση δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα “ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ”, στις 31/12/1960…
Tags
Back to top button