Ρίγη εθνικής συγκίνησης και δάκρυα υπερηφάνειας πλημμύρισαν το Κέντρο Εκπαίδευσης Νεοσυλλέκτων (ΚΕΥΠ) στη Λαμία, σε μια ημέρα που θα μείνει ανεξίτηλα χαραγμένη στις χρυσές δέλτες των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων.
Το πρωί της Παρασκευής, η ορκωμοσία της 2026 Β’ ΕΣΣΟ δεν ήταν μια συνηθισμένη τελετή. Ήταν η απαρχή ενός νέου, ένδοξου κεφαλαίου για το στράτευμα, καθώς για πρώτη φορά στην ιστορία, Ελληνίδες φανταρίνες φόρεσαν εθελοντικά το τιμημένο χακί, στάθηκαν προσοχή πλάι στους συμπολεμιστές τους και ορκίστηκαν να υπερασπιστούν μέχρι της τελευταίας ρανίδος του αίματός τους τα ιερά χώματα της Πατρίδας.
Η ατμόσφαιρα στο στρατόπεδο ήταν ηλεκτρισμένη, με τις ιαχές του Εθνικού Ύμνου να δονούν την ατμόσφαιρα και εκατοντάδες περήφανους γονείς και συγγενείς να ξεσπούν σε θυελλώδη χειροκροτήματα.
Με το κεφάλι ψηλά: Το ιερό «ορκίζομαι» των νέων μαχητών
Οι νέοι στρατιώτες και οι πρώτες εθελόντριες, με το βλέμμα καρφωμένο στη γαλανόλευκη και το κεφάλι ψηλά, ύψωσαν το δεξί τους χέρι και έδωσαν τον ιερό όρκο του Έλληνα μαχητή.
Η ιστορική πρεμιέρα
Η παρουσία των γυναικών στην πρώτη γραμμή της εθελοντικής θητείας απέδειξε πως η αγάπη για την Ελλάδα δεν γνωρίζει φύλο, κερδίζοντας τον καθολικό σεβασμό.
Άρτια προετοιμασία
Ο Διοικητής του Κέντρου, Συνταγματάρχης Χρήστος Αθάνατος, είχε μεριμνήσει ώστε οι υποδομές του στρατοπέδου να είναι απόλυτα έτοιμες για αυτή την ιστορική υποδοχή, αποσπώντας τα εύσημα της ηγεσίας.
Η πολιτική και στρατιωτική ηγεσία τίμησε τους νέους φρουρούς
Η τελετή πραγματοποιήθηκε με την πρέπουσα στρατιωτική μεγαλοπρέπεια, υπογραμμίζοντας τη σημασία της ημέρας για την αμυντική ισχύ της χώρας. Το «παρών» έδωσαν:
Ο Υφυπουργός Εθνικής Άμυνας, Θανάσης Δαβάκης.
Ο Αρχηγός ΓΕΣ, Αντιστράτηγος Γεώργιος Κωστίδης.
Ο Γενικός Επιθεωρητής Στρατού, Αντιστράτηγος Σταύρος Παπασταθόπουλος.
Την ιερή ακολουθία της ορκωμοσίας τέλεσε ο Πρωτοσύγκελος της Ιεράς Μητροπόλεως Φθιώτιδος, Αρχιμανδρίτης π. Εφραίμ, μεταφέροντας τις ευλογίες και τις πατρικές ευχές του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτη κ. Συμεών.
Μετά την ανάγνωση της ημερήσιας διαταγής από τον Διοικητή, η οποία ήταν γεμάτη μηνύματα χρέους και εθνικής ευθύνης, οι νεοσύλλεκτοι δέχθηκαν τα συγχαρητήρια της ηγεσίας.
Η αυλαία της τελετής έπεσε με μια εντυπωσιακή, μεγαλειώδη παρέλαση. Με σταθερό, αποφασιστικό βήμα και το όπλο ανά χείρας, οι νέοι υπερασπιστές της ελευθερίας μας παρέλασαν μπροστά από τις αρχές και τους συγγενείς τους, σκορπίζοντας ρίγη περηφάνιας και στέλνοντας ένα ηχηρό μήνυμα αποτροπής προς κάθε κατεύθυνση.