Ρωσικό τελεσίγραφο εκ νέου για την εκκένωση των ξένων διπλωματών από το Κίεβο, έστειλε ο Ρώσος Υπουργός Εξωτερικών, Σεργκέι Λαβρόφ, στις 23 Ιουνίου 2026. Σε δηλώσεις του προς τα μέσα ενημέρωσης, ο Λαβρόφ επανέλαβε ότι η προειδοποίηση ασφαλείας που εκδόθηκε αρχικά πριν από περίπου δύο μήνες (τον Μάιο του 2026) δεν έχει αρθεί.
Σύμφωνα με τη Μόσχα, η σύσταση αυτή αποσκοπεί στην αποφυγή «παρεξηγήσεων» και παράπλευρων απωλειών, καθώς ο ρωσικός στρατός συνεχίζει να απειλεί με συστηματικά και σφοδρά πλήγματα στα λεγόμενα «κέντρα λήψης αποφάσεων» της Ουκρανίας στο Κίεβο.
Τουρκικό πάρτι: 543 τουρκικές παραβιάσεις σε 3 μήνες στην Κύπρο
Η Ρωσία εξέδωσε την πρώτη επίσημη νότα εκκένωσης προς τις ξένες πρεσβείες, αρχικά ενόψει των εορτασμών της 9ης Μαΐου και στη συνέχεια μετά από έντονες εκατέρωθεν επιθέσεις στα τέλη Μαΐου.
Στις 25 Μαΐου 2026, ο Λαβρόφ είχε καλέσει προσωπικά τον Αμερικανό Υπουργό Εξωτερικών, Μάρκο Ρούμπιο, να απομακρύνει τους Αμερικανούς διπλωμάτες και πολίτες από την πρωτεύουσα.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση και πολλές δυτικές χώρες έχουν καταδικάσει αυτές τις προειδοποιήσεις ως «εκβιασμό» και προσπάθεια τρομοκράτησης.
Ο Γιαϊτζί ονειρεύεται αποκλεισμό της Λέσβου και του Καστελλορίζου
Η ΕΕ έχει ξεκαθαρίσει ότι οι διπλωματικές της αποστολές θα παραμείνουν κανονικά στο Κίεβο.
"Αν προγραμματίζετε οποιοδήποτε ταξίδι ή αν έχετε επαγγελματικές δραστηριότητες που σχετίζονται με την περιοχή, λάβετε υπόψη τα εξής:Απόλυτη Αποφυγή: Όλα τα υπουργεία εξωτερικών παγκοσμίως διατηρούν την αυστηρότερη οδηγία «Μην ταξιδεύετε» (Do Not Travel) τόσο για την Ουκρανία όσο και για τη Ρωσία.
Η κατάσταση παραμένει εξαιρετικά απρόβλεπτη με αυξημένο κίνδυνο μαζικών αεροπορικών επιθέσεων (πυραύλων και drones) σε αστικά κέντρα και υποδομές και με πυραύλους Oresnik.